Serwis WWW to nie tylko piękna wizytówka firmy w internecie, ale przede wszystkim użyteczne narzędzie do komunikacji ze światem zewnętrznym.

 

Jednym z najistotniejszych elementów tej komunikacji jest prezentacja oferty produktowej. W systemie WMC CMS zaprojektowaliśmy Katalog Produktów - narzędzie służące do przejrzystej prezentacji oferty firmy.

 

Struktura katalogu produktów

Sposób, w jaki produkty są pogrupowane w katalogu, zależy od tego, jak zorganizowana jest oferta danej firmy. Niekiedy organizacja ta przyjmuje formę struktury drzewiastej kategorii o wielu zagłębieniach, innym razem produkty prezentowane są w postaci jednego zbioru elementów.

 

Między produktami można tworzyć dowolne powiązania typu:

  • produkty podobne
  • produkty uzupełniające
  • akcesoria

Do produktów dodawać można cechy, statusy, a także edytować filtry, które ułatwią użytkownikowi dotarcie do interesującego go elementu.

 

 

Moduł plików

Do pełnego zaprezentowania oferty konieczne jest wzbogacenie jej o pliki typu dokumentacja, programy, pliki graficzne i inne. W systemie WMC CMS do obsługi dokumentacji służy Moduł Plików powiązany z Katalogiem Produktów. 

Moduł Plików umożliwia przypisywanie plików do wybranych produktów, a także globalnie do całych kategorii produktowych.  

Tak utworzone zbiory plików można również udostępnić w serwisie w osobnej zakładce Do  pobrania i prezentować je podzielone na kategorie, wraz z informacją o wersji pliku, rozmiarze, dacie utworzenia itp.


Realizacje i referencje

Prezentację produktów w atrakcyjny sposób połączyć można z prezentacją realizacji i referencji. System umożliwia dwustronne łączenie tych elementów, np. jeśli przy wybranym produkcie wyświetlane są powiązane z nim realizacje, to podczas przeglądania tych realizacji w szybki sposób dotrzemy również do przypisanych produktów.

 

 

Wyszukiwarka produktów

Dobrze zaprojektowany Katalog Produktów umożliwia tworzenie zaawansowanych sposobów wyszukiwania. W wyszukiwarce można wtedy korzystać z filtrów, przeszukiwać produkty po kategoriach, przypisanych cechach i statusach oraz innych parametrach. 

 

Ograniczony dostęp do Katalogu Produktów - strefa dla zalogowanych

Wybrane dane produktowe mogą być dostępne tylko dla użytkowników zalogowanych. Ograniczony dostęp można wprowadzić na wielu różnych poziomach:

  • wybrane kategorie produktowe
  • wybrane produkty
  • pliki

 

SEO w prezentacji oferty produktowej

Do każdego produktu dodać można znaczniki SEO:

  • meta title
  • meta description
  • key words
  • GA code

Znaczniki te można również dodać do kategorii produktowych.

 

Integracje, importy i eksporty danych

Dane produktowe można w łatwy sposób pobierać w postaci pliku CSV. Możliwy jest również import danych do Katalogu Produktów z pliku zewnętrznego, a także integracja, np. z systemem e-commerce.

 

Zalety wdrożenia Katalogu Produktów

  • spójna prezentacja oferty produktowej
  • możliwość zaawansowanego wyszukiwania produktów
  • udostępnienie użytkownikom materiałów do pobrania
  • lepsze pozycjonowanie produktów
  • możliwość tworzenia powiązań produktów z innymi elementami serwisu
  • integracje z systemami zewnętrznymi, importy i eksporty danych