Katalogi produktów
Serwis WWW to nie tylko piękna wizytówka firmy w internecie, ale przede wszystkim użyteczne narzędzie do komunikacji ze światem zewnętrznym.
Jednym z najistotniejszych elementów tej komunikacji jest prezentacja oferty produktowej. W systemie WMC CMS zaprojektowaliśmy Katalog Produktów - narzędzie służące do przejrzystej prezentacji oferty firmy.
Struktura katalogu produktów
Sposób, w jaki produkty są pogrupowane w katalogu, zależy od tego, jak zorganizowana jest oferta danej firmy. Niekiedy organizacja ta przyjmuje formę struktury drzewiastej kategorii o wielu zagłębieniach, innym razem produkty prezentowane są w postaci jednego zbioru elementów.
Między produktami można tworzyć dowolne powiązania typu:
- produkty podobne
- produkty uzupełniające
- akcesoria
Do produktów dodawać można cechy, statusy, a także edytować filtry, które ułatwią użytkownikowi dotarcie do interesującego go elementu.
Moduł plików
Do pełnego zaprezentowania oferty konieczne jest wzbogacenie jej o pliki typu dokumentacja, programy, pliki graficzne i inne. W systemie WMC CMS do obsługi dokumentacji służy Moduł Plików powiązany z Katalogiem Produktów.
Moduł Plików umożliwia przypisywanie plików do wybranych produktów, a także globalnie do całych kategorii produktowych.
Tak utworzone zbiory plików można również udostępnić w serwisie w osobnej zakładce Do pobrania i prezentować je podzielone na kategorie, wraz z informacją o wersji pliku, rozmiarze, dacie utworzenia itp.
Realizacje i referencje
Prezentację produktów w atrakcyjny sposób połączyć można z prezentacją realizacji i referencji. System umożliwia dwustronne łączenie tych elementów, np. jeśli przy wybranym produkcie wyświetlane są powiązane z nim realizacje, to podczas przeglądania tych realizacji w szybki sposób dotrzemy również do przypisanych produktów.
Wyszukiwarka produktów
Dobrze zaprojektowany Katalog Produktów umożliwia tworzenie zaawansowanych sposobów wyszukiwania. W wyszukiwarce można wtedy korzystać z filtrów, przeszukiwać produkty po kategoriach, przypisanych cechach i statusach oraz innych parametrach.
Ograniczony dostęp do Katalogu Produktów - strefa dla zalogowanych
Wybrane dane produktowe mogą być dostępne tylko dla użytkowników zalogowanych. Ograniczony dostęp można wprowadzić na wielu różnych poziomach:
- wybrane kategorie produktowe
- wybrane produkty
- pliki
SEO w prezentacji oferty produktowej
Do każdego produktu dodać można znaczniki SEO:
- meta title
- meta description
- key words
- GA code
Znaczniki te można również dodać do kategorii produktowych.
Integracje, importy i eksporty danych
Dane produktowe można w łatwy sposób pobierać w postaci pliku CSV. Możliwy jest również import danych do Katalogu Produktów z pliku zewnętrznego, a także integracja, np. z systemem e-commerce.
Zalety wdrożenia Katalogu Produktów
- spójna prezentacja oferty produktowej
- możliwość zaawansowanego wyszukiwania produktów
- udostępnienie użytkownikom materiałów do pobrania
- lepsze pozycjonowanie produktów
- możliwość tworzenia powiązań produktów z innymi elementami serwisu
- integracje z systemami zewnętrznymi, importy i eksporty danych