PIM dla firmy Wader


Marka Wader znana jest chyba każdemu rodzicowi w Polsce. Firma należy do europejskiej czołówki producentów zabawek dla najmłodszych. Obecna na polskim rynku od prawie 30 lat może pochwalić się bardzo wysoką rozpoznawalnością wśród klientów.
 

Wyzwanie

  • informacje o ofercie produktowej rozproszone w różnych źródłach (katalogi PDF, pliki excel itp.)
     
  • brak spójności w prezentacji danych, brak jednego schematu publikacji informacji o produkcie 
     
  • pojawiające się błędy, braki i nieścisłości w danych produktowych
     
  • utrudnione przekazywanie informacji o pełnej ofercie produktowej nowym pracownikom i partnerom firmy 


Cel

  • stworzenie jednej, spójnej, kompletnej i aktualnej bazy informacji o produktach
     
  • zbudowanie platformy do porozumiewania się z partnerami handlowymi i ich klientami
     
  • usprawnienie komunikacji z agencjami reklamowymi
     
  • automatyzacja dystrybucji informacji marketingowych o produktach do sklepów internetowych
     
  • łatwy dostęp do bazy produktowej, możliwość importu danych
     
  • analiza danych w celach marketingowych


Rozwiązanie

Przeprowadziliśmy analizę potrzeb Klienta, zarówno tych, których sam był świadomy od dawna, jak i takich, które ujawniły się dopiero w trakcie rozmów o nowej aplikacji. 
 

Musieliśmy zrozumieć, jak (i czy w ogóle) kategoryzowane są produkty, jakimi cechami można je najtrafniej oznaczyć, ile danych potrzebujemy, aby optymalnie przedstawić ofertę. 
 

Pytaniem, na które razem z Klientem chcieliśmy sobie odpowiedzieć było to, do kogo będzie skierowany nowy system? Czy tylko do pracowników firmy Wader? A może również do partnerów handlowych i innych współpracujących organizacji biznesowych? W jaki sposób należy komunikować się z różnymi typami użytkowników systemu?
 

Dopiero ta dogłębna analiza pozwoliła nam przygotować koncepcję nowego oprogramowania. Dokument, który mógł być podstawą do dalszych prac już stricte programistycznych. Po raz kolejny przekonaliśmy się również, że szczegółowo spisana dokumentacja aplikacji to więcej niż połowa sukcesu całego przedsięwzięcia.
 

Dobrze zaprojektowany i przemyślany pod kątem autentycznych potrzeb PIM (Product Information Management) okazał się być dokładnie tym, czego nasz Klient potrzebuje. 

 


Najważniejsze cechy PIM dla firmy Wader

  • Produkty prezentowane na wspólnej liście w postaci kafelków ze zdjęciem i podstawowymi danymi
     
  • Filtrowanie produktów po cechach
     
  • Dane logistyczne produktu zobrazowane infografiką
     
  • Materiały do pobrania  (zdjęcia do druku, na potrzeby www, pliki PDF i inne)
     
  • Osobna zakładka z plikami dla sklepów internetowych
     
  • Zaawansowany moduł użytkowników
     
  • Moduł cenników i promocji
     
  • Przechowalnia wybranych danych z opcją "pobierz"